Αντιδράσεις μετά το τροχαίο δυστύχημα στον Εύοσμο

Η θλιβερή είδηση για την παράσυρση της 57χρονης πεζής στον Εύοσμο έχει προκαλέσει ερωτηματικά και πληθώρα αντιδράσεων από δημότες. Για το περιστατικό αυτό, για αμέλεια της δημοτικής αρχής κάνουν λόγο κάτοικοι άνω της Περιφερειακής Οδού όπου σημειώθηκε και το ατύχημα και επικρατεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Θέση για το περιστατικό πήρε η η Ένωση Συλλόγων …

Η θλιβερή είδηση για την παράσυρση της 57χρονης πεζής στον Εύοσμο έχει προκαλέσει ερωτηματικά και πληθώρα αντιδράσεων από δημότες.

Για το περιστατικό αυτό, για αμέλεια της δημοτικής αρχής κάνουν λόγο κάτοικοι άνω της Περιφερειακής Οδού όπου σημειώθηκε και το ατύχημα και επικρατεί και το μεγαλύτερο πρόβλημα.

Θέση για το περιστατικό πήρε η η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου «Αριστοτέλης» επισημαίνοντας την έλλειψη βασικών υποδομών ασφάλειας, φωτισμού, διαβάσεων και πεζοδρομίων, «σε μια περιοχή που αναπτύσσεται ραγδαία και φιλοξενεί χιλιάδες οικογένειες, όπως αναφέρουν, ενώ τονίζουν πως οι κάτοικοι πάνω από την Περιφερειακή Οδό δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.

Αναλυτικά η ανακοίνωση αναφέρει:

«Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου «Αριστοτέλης» εκφράζει τη βαθιά της θλίψη και τα ειλικρινή της συλλυπητήρια στην οικογένεια και τους οικείους της 57χρονης γυναίκας που έχασε τη ζωή της στην περιοχή του Ευόσμου, ύστερα από παράσυρση από Ι.Χ. όχημα.

Το τραγικό αυτό γεγονός δεν αποτελεί ένα μεμονωμένο περιστατικό. Αποτελεί την πιο οδυνηρή επιβεβαίωση μιας πραγματικότητας που οι κάτοικοι, οι γονείς και οι σύλλογοι της περιοχής άνωθεν της Περιφερειακής καταγγέλλουν εδώ και χρόνια: την έλλειψη βασικών υποδομών ασφάλειας, φωτισμού, διαβάσεων και πεζοδρομίων, σε μια περιοχή που αναπτύσσεται ραγδαία και φιλοξενεί χιλιάδες οικογένειες.

Ιδιαίτερα ουσιαστική και απολύτως εύστοχη είναι η δημόσια παρέμβαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 25ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, ο οποίος με την ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι το δυστύχημα αυτό δεν είναι πρωτόγνωρο για την περιοχή, αλλά έρχεται να αναδείξει ένα διαχρονικό και γνωστό πρόβλημα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η έλλειψη φωτισμού σε συνδυασμό με την απουσία πεζοδρόμησης μετατρέπει τις καθημερινές μετακινήσεις πεζών –ανηλίκων και ενηλίκων– σε ζήτημα ζωής και θανάτου.

Η Ένωση ταυτίζεται πλήρως με αυτή τη διαπίστωση.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου του 25ου Δημοτικού αναδεικνύει, επίσης, μια ακόμη σκληρή αλήθεια: ότι οι συνεχείς υποσχέσεις για αναβάθμιση και μεταμόρφωση της περιοχής όχι μόνο δεν καθησυχάζουν πλέον την κοινωνία, αλλά προκαλούν δικαιολογημένη οργή και αγανάκτηση στους πάνω από πέντε χιλιάδες κατοίκους της. Η κοινωνία αυτή δεν ζητά τίποτα περισσότερο από όσα δικαιούται.
Την ίδια στιγμή, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι το 25ο Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου εξακολουθεί να λειτουργεί σε kibo – προκάτ εγκαταστάσεις, οι οποίες τον χειμώνα είναι παγωμένες και το καλοκαίρι αποπνικτικά ζεστές. Πρόκειται για συνθήκες που δεν συνάδουν ούτε με τη δημόσια εκπαίδευση ούτε με τον στοιχειώδη σεβασμό προς τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς. Το προσωρινό έχει μετατραπεί σε μόνιμο, και αυτό αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων «Αριστοτέλης» στηρίζει απολύτως το αίτημα του Συλλόγου του 25ου Δημοτικού για επίσημη και άμεση συνάντηση με τη Δημοτική Αρχή και τους αρμόδιους Αντιδημάρχους, με στόχο τη δημόσια παρουσίαση συγκεκριμένων σχεδίων, παρεμβάσεων και δεσμευτικών χρονοδιαγραμμάτων για τη διόρθωση των σοβαρών προβλημάτων της περιοχής.

Δηλώνουμε με σαφήνεια:
οι κάτοικοι άνωθεν της Περιφερειακής δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Τα παιδιά τους δεν είναι παιδιά δεύτερης ταχύτητας.

Η ασφάλεια, η σχολική στέγη και η ποιότητα ζωής δεν είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης.
Η Ένωσή μας θα συνεχίσει να στέκεται θεσμικά, δυναμικά και αταλάντευτα στο πλευρό των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, μέχρι να υπάρξουν πραγματικές λύσεις και όχι άλλες αναβολές. Γιατί όταν η αδιαφορία κοστίζει ανθρώπινες ζωές, η σιωπή δεν είναι επιλογή».

Σε αντίστοιχη ανακοίνωση έχει προβεί και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 25ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου.

Η ανακοίνωση:

«Κατά την 17η Δεκεμβρίου 2025, ημέρα Τετάρτη, περίοικος της συνοικίας μας, Άνωθεν Περιφερειακού, παρασύρθηκε από ΙΧ βρίσκοντας τραγικό θάνατο. Θέλουμε να εκφράσουμε τα συλλυπητήριά μας στην οικογένεια και τους οικείους.

Το συμβάν έγινε επί της οδού Ακαδήμου μετά τη δύση του ηλίου. Δυστυχώς ένα τέτοιο γεγονός, δεν είναι πρωτόγνωρο για την περιοχή μας, καθώς έχει ξαναγίνει στο παρελθόν, έρχεται να αναδείξει ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλες και όλοι όσοι κατοικούν σε αυτή την πλευρά του Δήμου Ελευθερίου-Κορδελιού-Ευόσμου.

Η έλλειψη φωτισμού σε συνδυασμό με την έλλειψη πεζοδρόμησης, μετατρέπει τις μετακινήσεις των πεζών (ανηλίκων και ενηλίκων) σε πραγματικό ζήτημα ζωής ή θανάτου.

Οι υποσχέσεις για τη μεταμόρφωση και αναβάθμιση της συνοικίας, κάθε φορά που ενημερώνουμε για τα προβλήματα της περιοχής, δεν καθησυχάζουν πλέον κανέναν. Στον αντίποδα προκαλούν οργή και αγανάκτηση, στους πάνω από πέντε χιλιάδες κατοίκους της περιοχής.

Για τον παραπάνω λόγο ως Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 25ου Δημοτικού Σχολείου Ευόσμου, ζητάμε επίσημα συνάντηση με τον Δήμαρχο κ. Αλεξανδρίδη και τους αρμόδιους Αντιδημάρχους το αμέσως προσεχές διάστημα, για να μας παραθέσουν δημόσια τα σχέδια για τη διόρθωση των προβλημάτων της συνοικίας μας.

Οι κάτοικοι Άνωθεν Περιφερειακού, εν έτη 2025, δεν είμαστε πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Ζητάμε απλά αυτά που δικαιούμαστε και θεωρούνται δεδομένα για όλους».

Η καταγραφή του περιστατικού από την ΕΛ.ΑΣ

Από την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. προκύπτει πως προανάκριση για τις συνθήκες του τραγικού δυστυχήματος διενεργεί η Υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Ανακοίνωση για την θανατηφόρα παράσυρση με θύμα μια 57χρονη γυναίκα στην οδό Ακαδήμου στον Εύοσμο Θεσσαλονίκης, εξέδωσε η Αστυνομία.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ. απογευματινές ώρες χθες (17-12-2025) στον Εύοσμο, Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο που οδηγούσε 43χρονος ημεδαπός, συγκρούστηκε με 57χρονη ημεδαπή – πεζή, με αποτέλεσμα το θανάσιμο τραυματισμό της γυναίκας.

Προανάκριση για τις συνθήκες του δυστυχήματος διενεργεί η Υποδιεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

Η αναφορά στο Δημοτικό Συμβούλιο της Δευτέρας

Το ζήτημα για τον φωτισμό άνωθεν του Περιφερειακού συζητήθηκε κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου τη Δευτέρα, 15/12 κατά το δεύτερο θέμα της ημερήσιας διάταξης. Στην εισήγησή του, ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου Λευτέρης Αλεξανδρίδης αναφέρθηκε στην κατάσταση, λέγοντας πως σύμφωνα με μελέτες, είναι 100 δρόμοι πάνω από τον Περιφερειακό που δεν έχουν φωτισμό, κάτι που ο δήμος πρέπει να αντιμετωπίσει, ενώ αναφέρθηκε στην έλλειψη πόρων του Δήμου.

Αντίστοιχα, η αντιπολίτευση έκανε λόγο για την κατάσταση των πεζοδρομίων και την ασφάλεια των πεζών κατά την κίνησή τους στους δρόμους.

Σήμερα, ο κ. Αλεξανδρίδης αναφορικά με το οδικό δίκτυο στον Δήμο, ζήτησε υπογειοποίηση του οδικού δικτύου κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή στα Μυτιληνάκια. Ο κ. Αλεξανδρίδης υπογράμμισε ότι με την υφιστάμενη επίγεια διάβαση υπάρχει τεράστιο πρόβλημα για την ασφάλεια και τη σωματική ακεραιότητα διερχόμενων πεζών και οδηγών οχημάτων και για το λόγο αυτόν σημείωσε ότι είναι αδήριτη ανάγκη στο σημείο να γίνει υπογειοποίηση.

Ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου ανέφερε ότι το έργο της υπογειοποίησης μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της αναβάθμισης και επέκτασης του προαστιακού σιδηροδρόμου και της κατασκευής στάσεων, μία από τις οποίες θα γίνει στην περιοχή.

Σχετικά με το τραγικό δυστύχημα, ο δήμος δεν έχει βγάλει κάποια επίσημη ανακοίνωση μέχρι αυτή τη στιγμή.

Η κατάσταση χρήζει προσοχής και ιδιαίτερης μέριμνας και ο δήμος πρέπει να λάβει μέτρα ώστε να περιοριστούν τέτοια περιστατικά στο μέλλον.

Please follow and like us: