Συνέντευξη παραχώρησε ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, στην εκπομπή «Μας Αφορά» και στον Γιάννη Μαγκριώτη στον Flash 99.4. Αρχικά ο δήμαρχος μίλησε για τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις και το γιορτινό πνεύμα που βίωσαν μικροί και μεγάλοι στον δήμο κατά την περίοδο των εορτών με μια σειρά εκδηλώσεων. Στη συνέχεια η συζήτηση κινήθηκε γύρω από την …
Λ. Αλεξανδρίδης: Τι είπε για τα Ωνάσεια – Τα δυο μεγάλα έργα και το πρόβλημα στο δήμο

Συνέντευξη παραχώρησε ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, στην εκπομπή «Μας Αφορά» και στον Γιάννη Μαγκριώτη στον Flash 99.4.
Αρχικά ο δήμαρχος μίλησε για τις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις και το γιορτινό πνεύμα που βίωσαν μικροί και μεγάλοι στον δήμο κατά την περίοδο των εορτών με μια σειρά εκδηλώσεων.
Στη συνέχεια η συζήτηση κινήθηκε γύρω από την αγορά, με αφορμή και πάλι τις γιορτές. «Η αγορά του Ευόσμου είναι αναμφισβήτητα η καλύτερη αγορά της πόλης μετά από αυτή του κέντρου» ανέφερε ο κ. Αλεξανδρίδης, ενώ δήλωσε πως η αγορά πήγε καλά φέτος. Μάλιστα, επεσήμανε πως είναι σκοπός της διοίκησης η άνοδος της αγοράς, με την ελπίδα κιόλας μιας γραμμής μετρό προς τα δυτικά.
Για το θέμα του μετρό, είπε πως «όταν μπορεί ένας πολίτης σε λεπτά να μπορεί να μετακινηθεί σε μια περιοχή, εκεί θα πρέπει να είναι μια επώνυμη αγορά και να βρει και καλές ποιότητες και καλές τιμές» σε ερώτηση που του έγινε για την ενδεχόμενη σύνδεση των δυτικών της πόλης με το μετρό και το κέντρο.
Έπειτα, αναφερόμενος στην μαζική απεργία των δήμων στις 16/12, είπε πως «δεν μπορεί ένα κράτος να θεσμοθετεί και να δίνει κάποια έσοδα στην αυτοδιοίκηση και κάθε χρόνο στον προϋπολογισμό να τους κρατά ένα μεγάλο ποσό. Περίπου 7-8 δις. κρατιούνται από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης», τονίζοντας πως τα χρήματα που κρατούνται θα έπρεπε να μένουν στους δήμους για την υλοποίηση έργων.
Ακόμη, τόνισε πως είναι καθαρά ευθύνη του κράτους το θέμα της υποστελέχωσης και της υποχρηματοδότησης.
«Περιμένουμε 4 χρόνια να έρθει προσωπικό, αλλάζουνε και οι ανάγκες του δήμου και οι υπηρεσίες», ανέφερε.
Απολογισμός
«Ό,τι υποσχεθήκαμε στο προεκλογικό μας πρόγραμμα όλα αυτά εδώ θα είμαστε έτοιμοι να τα αποδώσουμε στους πολίτες πεπραγμένα και όσα δεν μπορούν να ολοκληρωθούν θα έχουν ξεκινήσει» ανέφερε ο δήμαρχος Κορδελιού Ευόσμου σε ερώτηση σχετικά με τον απολογισμό του για αυτά τα δυο χρόνια στη διοίκηση.
«Η παθογένεια του δήμου είναι πως προέκυψε από την ένωση δυο μικρών δήμων και λειτουργεί ακόμη σαν ένας μικρός δήμος.
Προσπαθούμε τώρα, διαμορφώνοτνας και των οργανισμό εσωτερικών υπηρεσιών αλλά και αλλάζοντας όλη των νοοτροπία και των υπαλλήληων και των αιρετών.
Πρέπει τον δήμο να τον δούμε ως μια μεγάλη πόλη, έτσι πρέπει να βοηθάμε κι εμείς αλλά και οι πολίτες. Αυτήν την πόλη ούτε ομορφότερη ούτε καθαρότερη μπορούμε να την κάνουμε, αν δεν έχουμε συμμέτοχο τον πολίτη» ανέφερε.
«Για τα έργα, έχουμε ξεκινήσει και ολοκληρώνουμε τα δυο μεγάλα πάρκα, το πάρκο Σμύρνης και το πάρκο Ελπίδος.
Η Καραολή και Δημητρίου βρίσκεται σε ανάπλαση, ετοιμάζουμε το μεγάλο έργο του δήμου που μπαίνει στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας και είναι η οδός Μ. Αλεξάνδρου, Μεάνδρου, Αναγεννήσεως, Μακρυγιάννη και ο πεζόδρομος Παύλου Μελά. Έργο 15 εκ. που θα πάνε σε ανάπλαση και πιστεύω ότι το πρώτο εξάμηνο του 2026 θα έχουμε και την έγκριση από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.
Ήδη έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες για 2 σχολεία, το 4ο Λύκειο και το 7ο Γυμνάσιο και ανοίγει πρόσκληση το α τρίμηνο του 2026 για το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας για να μπουν και ετοιμάζουμε μελέτες για άλλα 3 σχολεία, στο 26ο ήδη δουλεύουν οι υπηρεσίες μας που για πρώτη φορά κάνουν μελέτες μόνες τους και ταυτόχρονα έχουμε βάλει 780 χιλ. στον προϋπολογισμό για μελέτες σχολείων για να μπορέσουμε να δώσουμε σε κάποιον ιδιώτη μετά από διαγωνιστική διαδικασία, για να μας κάνει για άλλα δυο σχολεία μελέτες.
Το μεγάλο πρόβλημα που είναι η σχολική στέγη στο δήμο, θέλουμε αυτήν την πενταετία να έχει δρομολογηθεί ώστε το αργότερο την επόμενη πενταετία να έχει εξαλειφθεί.
Ταυτόχρονα έχουμε δεσμεύσει στον προϋπολογισμό 900 χιλ. για να εναρμονίσουμε τους 10 παιδικούς σταθμούς που έχουμε με το προεδρικό διάταγμα, έχει πάνω από 10 χρόνια που δεν έγινε στο δήμο ενώ ήταν απόφαση από το κράτος, κάθε χρόνο δίνει παρατάσεις το κράτος και κάποια στιγμή ήρθε το υπουργείο και είπε τέλος, το καλοκαίρι τελειώνετε, όποιοι δεν είστε έτοιμοι κλείνουν οι παιδικοί σταθμοί και βρισκόμαστε στη διαδικασία να τρέξουμε.
Ένα ευχάριστο γεγονός είναι ότι πλέον οι Υπηρεσίες μας βγάζουν μελέτες, ένα πράγμα που παλιά δεν έκαναν γιατί και οι υπάλληλοι ήταν λίγοι.
Παλεύουμε να ανοίξουμε και 2 ακόμη παιδικούς σταθμούς, έναν σε ένα ακίνητο το οποίο ήδη έχει ο δήμος αλλά και σε ένα άλλο οικόπεδο που υπάρχει στο δήμο και προσπαθούμε να βρούμε χρηματοδότηση για να κατασκευάσουμε έναν καινούριο παιδικό σταθμό.
Έχει ολοκληρωθεί μελέτη για την αλλαγή του φωτισμού και πιστεύω ότι θα είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε τη μελέτη» για να μπορέσουν να αλλάξουν τα παλιάς τεχνολογίας φώτα. Προχωράει η μελέτη για 100 δρόμους του δήμου που δεν έχουν καθόλου φωτισμό, δεν υπάρχουν κολώνες».
Ακόμη για την κατάσταση πάνω από τον περιφερειακό ανέφερε «τεράστια τα προβλήματα άνωθεν του Περιφερειακού τα οποία χρειάζονται και οριοθέτηση και διευθέτηση».
Για τα Ωνάσεια
Στο ζήτημα με τα Ωνάσεια Σχολεία αναφέρθηκε στο τέλος ο δήμαρχος. «Από την αρχή η διοίκηση του δήμου και το δημοτικό συμβούλιο είχε πάρει θέση ότι είμαστε υπέρ των Ωνασείων Σχολείων– με πλειοψηφία βέβαια το ψήφισμα, δεν ήταν όλοι σύμφωνοι- αναβαθμίζουν την παιδεία στην περιοχ,ή αλλά σίγουρα αυτά θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα να εξυπηρετηθούν μέσα από την στέγη των σχολείων, αν και εφόσον. Για αυτό και είπαμε αν δε μπορέσουν να εξυπηρετηθούν να το ξαναδεί η κυβέρνηση για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε τα σχολεία και τότε να λειτουργήσουν και τα Ωνάσεια.
Ζητήσαμε 100% εντοπιότητα, παρότι δεν ισχύει η εντοπιότητα για αυτά τα σχολεία, και πετύχαμε στο νομοσχέδιο μέσα 60% εντοπιότητα. Μάλιστα ζητήσαμε παραπάνω αλλά μας είπαν ότι αν πήγαινε παραπάνω θα κοβόταν ο νόμος ως αντισυνταγματικός.
Θα επανέλθουμε για τα Ωνάσεια όταν θα είμαστε έτοιμοι και θα έχουμε χώρους να τα υποστηρίξουμε».







