Το 2026 αναμένεται να είναι μια σημαντική χρονιά για την αξιοποίηση και αναβάθμιση των ακινήτων και υποδομών της Βόρειας Ελλάδας, που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου. Εντός του έτους δρομολογούνται εξελίξεις στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, στα πρότζεκτ ανάπλασης της ΔΕΘ και αποκατάστασης του εμβληματικού κτηρίου του Κυβερνείου. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνων σύμβουλο του …
Nέα εποχή για τις υποδομές της Βόρειας Ελλάδας το 2026

Το 2026 αναμένεται να είναι μια σημαντική χρονιά για την αξιοποίηση και αναβάθμιση των ακινήτων και υποδομών της Βόρειας Ελλάδας, που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του Υπερταμείου. Εντός του έτους δρομολογούνται εξελίξεις στα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας, στα πρότζεκτ ανάπλασης της ΔΕΘ και αποκατάστασης του εμβληματικού κτηρίου του Κυβερνείου. Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνων σύμβουλο του Υπερταμείου, Παναγιώτη Σταμπουλίδη, η Βόρεια Ελλάδα αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα για την Πολιτεία και το Υπερταμείο.
Στο μεταξύ, σε διαδικασία εκπόνησης βρίσκεται το master plan για την ανάπτυξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης, με έργα αναβάθμισης υποδομών ύψους σχεδόν 20 εκατ. ευρώ να είναι ήδη σε εξέλιξη. Τα έργα που αφορούν στην εκβάθυνση της λιμενολεκάνης και στη σύνδεση της χερσαίας ζώνης με τη νέα Περιφερειακή Οδό αναμένονται να ολοκληρωθούν έως τον Ιούνιο του 2026.
Επιπλέον, θα ξεκινήσει η εκπόνηση του επιχειρηματικού σχεδίου για το λιμάνι της Καβάλας, το οποίο θα θέσει τις βάσεις για την μακροπρόθεσμη ανάπτυξή του. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2026 αναμένεται να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι.
Το πρώην στρατόπεδο Γκόνου
Στις αρχές του δεύτερου τριμήνου του 2026 αναμένεται να αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής για το έργο αξιοποίησης του πρώην στρατοπέδου Γκόνου, με χρήσεις γης logistics και μεταποίησης. Το έργο ωριμάζει η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπερταμείου. Ο διαγωνισμός για την ανάπτυξη επιχειρηματικού κέντρου Logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου εισέρχεται στην τελική ευθεία.
Τα χρονοδιαγράμματα για τη μαρίνα της Καλαμαριάς και το Κυβερνείο
Η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς ξεκίνησε τον Δεκέμβριο, με καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος την 27η Φεβρουαρίου 2026. Η αποκατάσταση και επαναλειτουργία του Κυβερνείου, ενός αρχιτεκτονικού τοποσήμου για τη Θεσσαλονίκη, θα συμβάλλει στην ανάδειξη της περιοχής ως πολιτιστικού και τουριστικού προορισμού.
Νοσοκομεία, κέντρα υγείας και δασικά οικοσυστήματα
Σύμφωνα με τον κ. Σταμπουλίδη, σε περίπου 300 εκατ. ευρώ ανέρχεται το ύψος των συμβάσεων για την αναβάθμιση υποδομών νοσοκομείων και κέντρων υγείας στη Βόρεια Ελλάδα. Περισσότερα από 70 εκατ. ευρώ έχουν υπογραφεί για δράσεις προστασίας των δασικών οικοσυστημάτων στη Βόρεια Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος Anti Nero.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ






